شناسهٔ خبر: 174551 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آمادگی شقوق چهارگانه حمل و نقل کشور برای موج بازگشت زائران در روز جمعه

ببینید | بازدید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از خدمات شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ایام اربعین حسینی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی صبح امروز از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرد و در حاشیه این بازدید بیان کرد: در اربعین امسال ۳۱ درصد زائران از ناوگان حمل و نقل عمومی و ۶۹ درصد از خودرو شخصی استفاده می کنند. 

وی افزود: دو پیک رفت تا امروز تجربه شده است و پیک سوم رفت زائران فردا آغاز می شود. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در پایانه های مسافری، اتوبوس و بلیت با نرخ مصوب به اندازه کافی موجود است. همچنین ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) که ۸۰ درصد زائران را در بر می گیرد نیز عملکرد خوبی دارد. 

هادیان فر گفت: نزدیک به ۲۵ درصد زائران مشرف شده، به میهن بازگشته اند که نشان دهنده اعتماد مردم به اطلاعیه های ستاد اربعین است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار کرد: از روز جمعه شرایط برای افزایش موج برگشت وجود دارد و بخش های هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی در آماده باش کامل قرار دارند. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳ هزار پرواز رفت و برگشت زائران به خوبی مدیریت شده است، تاکید کرد: آنچه باید به آن اهتمام داشته باشیم زمان بازگشت زائران است تا دولت عراق هم بتواند به زائران خدمات رسانی مطلوب داشته باشند.

به گفته هادیان فر ۵۱ درصد زائران از مرز زمینی مهران تردد می کنند، به همین خاطر زائران باید بازگشت خود را مدیریت کرده و به روز آخر موکول نکنند. زیرا کشور عراق هم با محدودیت هایی مواجه است و با همکاری باید شرایط را برای بازگشت زائران هموار و به دولت عراق کمک کرد. 

وی تصریح کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این است که سفرهای اربعین باید ایمن، ارزان و آسان باشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسای یادآور شد: روزانه دو رام قطار برای کرمانشاه در نظر گرفته شده است و بیشترین توان را برای ایستگاه خرمشهر قرار گرفته است. زیرا پیش‌بینی ما جابه‌جایی ۶۰۰ هزار زائر با حمل و نقل ریلی است و به همین میزان بلیت فروخته شده است و نزدیک ۴۵ درصد این زوار از خرمشهر تا شلمچه را از ریل استفاده می کنند.